Tjänstgöringsintyg - Beställ

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Om tjänstgöringsintyg

Ett tjänstgöringsintyg kan behövas när du ska söka jobb eller utbildning. Tjänstgöringsintyget beskriver dina arbeten och används för att styrka din erfarenhet och vilken typ av anställning du har eller har haft. Observera att detta intyg skrivs av Personalavdelningen så det kommer inte innehålla information om din prestation utan endast befattning och anställningstid. Om du önskar ett tjänstgöringsbetyg ska du istället prata med din närmaste chef. 

Om det är ett arbetsgivarintyg du behöver beställer du det i en annan e-tjänst:

Beställ ett arbetsgivarintyg

Om e-tjänsten

I den här e-tjänsten kan du som är eller har varit anställd i Hallsbergs kommun beställa tjänstgöringsintyg.  Beställningen går till personalavdelningen.

Hur lång tid det tar innan du få ditt intyg beror på när i månaden du skickar in din beställning.  Räkna med cirka 14 dagar från att du har skickat in beställningen.

Leverans av intyget

När intyget är klart skickas det till dig genom Mina sidor. Du får också ett mejl om att ditt intyg finns att hämta. Om du inte fått något mejl, kolla i din skräppostmapp.

 

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa