Tjänstgöringsintyg - Beställ
Den här tjänsten kräver inloggningOm tjänstgöringsintyg
Ett tjänstgöringsintyg kan behövas när du ska söka jobb eller utbildning. Tjänstgöringsintyget beskriver dina arbeten och används för att styrka din erfarenhet och vilken typ av anställning du har eller har haft. Observera att detta intyg skrivs av Personalavdelningen så det kommer inte innehålla information om din prestation utan endast befattning och anställningstid. Om du önskar ett tjänstgöringsbetyg ska du istället prata med din närmaste chef.
Om det är ett arbetsgivarintyg du behöver beställer du det i en annan e-tjänst:
Om e-tjänsten
I den här e-tjänsten kan du som är eller har varit anställd i Hallsbergs kommun beställa tjänstgöringsintyg. Beställningen går till personalavdelningen.
Hur lång tid det tar innan du få ditt intyg beror på när i månaden du skickar in din beställning. Räkna med cirka 14 dagar från att du har skickat in beställningen.
Leverans av intyget
När intyget är klart skickas det till dig genom Mina sidor. Du får också ett mejl om att ditt intyg finns att hämta. Om du inte fått något mejl, kolla i din skräppostmapp.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal med den registrerade
- Rättslig förpliktelse
- Myndighetsutövning
Lagringstid
- 30 dagar
Om du har klagomål som gäller personuppgiftshanteringen i tjänsten kan du lämna dem till kommunens dataskyddsombud eller till Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet.
Kontaktuppgifter till kommunens dataskyddsombud
Integritetsskyddsmyndighetens information om hur du lämnar klagomål
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@hallsberg.se
Personalavdelningen
personalavdelning@hallsberg.se
0582-68 50 00