Arbetsgivarintyg - beställ
Ett arbetsgivarintyg är en särskild blankett som bland annat a-kassan och Försäkringskassan behöver för att kunna fastställa din årsinkomst. Intyget behövs till exempel när du ska ansöka om arbetslöshetsersättning.
Beställningar tas emot av löneförvaltningen och behandlas i den ordning de kommer in. Handläggningstiden varierar beroende på när i månaden du gör beställningen, men räkna med cirka 14 dagar.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 720 dagar
Om du har klagomål som gäller personuppgiftshanteringen i tjänsten kan du lämna dem till kommunens dataskyddsombud eller till Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet.
Kontaktuppgifter till kommunens dataskyddsombud
Integritetsskyddsmyndighetens information om hur du lämnar klagomål
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@hallsberg.se
Personalavdelningen
personalavdelning@hallsberg.se
0582-68 50 00