Fälla träd på kommunens mark - ansökan
Den här tjänsten kräver inloggningOm e-tjänsten
Kommunen fäller träd under vinterhalvåret. För att vi ska kunna ta beslut och eventuellt fälla trädet under kommande vinterhalvår måste du ansöka senast den 1 september.
För att du ska kunna skicka in ditt ärende behöver du ha ett godkännande från de grannar som är berörda.
Om nedtagning av träd på kommunens mark
Läs mer om hur vi bedömer din ansökan:
Följande behövs för e-tjänsten
- Godkännande från grannar
- BankID
- Så här skaffar du BankID
Du kommer att gå igenom följande steg:
Föregående
- Uppgifter om dig som ansöker
- Uppgifter om trädet du vill ska fällas
- Godkännande från grannar
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in
